Thursday, September 25, 2014

La Memoria - 16 "What's difference?" (3)

Park, Garden and Orchard


1. Park
park 
is an area of open space provided for recreational use. It can be in its natural or semi-natural state, or planted, and is set aside for human enjoyment or for the protection of wildlife or natural habitats. It may consist of rocks, soil, water, flora and fauna  andareas, but may also contain buildings and other artifacts such as play grounds.

>> park adalah area hijau yang di peruntukkan untuk publik dan biasanya memiliki beberapa elemen pelengkap untuk mendukung aktifitas manusia.

2. Garden
garden is a planned space, usually outdoors, set aside for the display, cultivation, and enjoyment of plants and other forms of nature


>> Garden biasanya berupa area hijau yang lebih kecil dari park dan biasanya bersifat semi publik maupun non publik, garden biasanya terdapat di luar rumah, dan biasanya di isi dengan hal-hal yang dapat mencerminkan hobi pemiliknya seperti berkebun, menanam tanaman hias atau sengaja di biarkan kosong untuk di pakai sebagai tempat bermain anak. Dalam skala besar, garden dapat juga berfungsi sebagai cerminan dari suatu bangunan, selain berfungsi sebagai pendongkrak nilai estetis bangunan tersebut.


3. Orchard 
orchard is usually used to refer to an organized stand of fruit trees such as apples, pears, grapes, oranges, etc.

>> Orchard lebih mengacu kepada area hijau yang di peruntukkan khusu untuk menanam pohon yang menghasilkan buah.





             
-------

Sept, 26th 2014
L.N

No comments:

Post a Comment